25. února 2012 v 12:23 | Flash |  Knihy - recenze
Nakladatelství: Egmond
Počet stran: 319
Vyprávění: Ich forma (Bianca)

Anotace:
Raquel se ke mně naklonila a zašeptala: "Nemáš někdy pocit, že na téhle škole je nějaké …zlo?" Hlas se jí zachvěl. "Věříš ve skutečné zlo?"
Na tohle se mě nikdy nikdo nezeptal, ale přesto jsem znala odpověď. "Ano. Věřím."

Bianca chce utéct z domova. Rodiče ji odvezli z městečka, kde žila celý dosavadní život, a zapsali ji na akademii Evernight, strašidelnou internátní školu, kam chodí studenti, kteří jsou až příliš dokonalí: krásní, bohatí a bezohlední. Bianca ví, že mezi ně nezapadne.
Potom pozná Lucase. Je jiný než ostatní, neuznává snobská školní pravidla a dokáže se svým bezohledným spolužákům postavit. Přestože Lucas Biancu varuje sám před sebou, vzniká mezi nimi pouto, kterému ani jeden z nich nedokáže vzdorovat. Bianka by dala v sázku vše, jen aby mohla být s Lucasem, ale temná tajemství jsou nevyhnutelně předurčena k tomu, aby je od sebe odtrhla… a otřásla vším, v co Bianca až dosud věřila.

Rodiče sedmnáctiletou Biancu vytrhli z města, kde doposud žili a odvezli ji s sebou na strašidelnou, ponurou akademii Evernight, kde chtějí bydlet ve věžním bytě a učit Biancu společně s ostatními studenty, mezi které má Bianca zapadnout. Protože se jí to ale moc nelíbí, rozhodne se první den nového semestru utéct z domova, aby tak dala rodičům najevo, co si o Evernightu myslí. Daleko se ale nedostane - dojde jen k lesu u akademie, kde potká sympatického mladíka Lucase, díky kterému si uvědomí, že útěkem vlastně nic nevyřeší, a vrátí se zpět do Evernightu, kde začně semestr jako by se nic nestalo.
První dny ale nejsou pro Biancu úplně růžové. Nezapadá mezi ostatní tipické studenty Evernightu, kteří jsou dokonalí, bohatí a namyšlení.Navíc se neustále se naivně upíná na Lucase.
Na scéně se také objevuje Balthazar, sympatický mladík, který jeví o Biancu víc zájmu, než by měl, a zakřiknutá Raquel, která se mi od začátku moc nezdála, a která také mezi studenty nezapadá a postupně se stává Biančinou nejlepší kamarádkou.
Ale k mému sklamání Balthazar jako Biančin kluk nedostane moc šancí, protože Bianca + Lucas = love forever, jak už jsem si zvykla z podobných romantických knížek. Lucas se s Biancou sblíží a on si myslí, že potřebuje ochránit, ale plete se.
Tady je hodně těžké nespoilerovat, protože od překvapení v prní knize se odvíjí všechny další knihy, takže vážně nevím, co k tomu napsat. No, tak si holt budete muset přečíst první knihu a pak teprve další recenze =D.

Kniha mi ze začátku přišla obyčejná, trochu depresivní, protože jsem čekala, že bude Bianca odvrženec neustále se utápějící v depresích. Zhruba ve 2/4 se děj ale zvrtne naprosto (ne)čekaným směrem. Já jsem tedy byla docela překvapená, protože jsem čekala, že se děj vyvine jinak, ale budiž. Autorce se musí nechat, že čtenáře překvapí, akorát nevím, jestli je to dobře nebo špatně, protože se snažila něco zamaskovat, a snažila se tak usilovně, až čtenář ve zlomovém momentu naprosto neví o co gou. Navíc tento zvrat ani nevysvětlí a ponechává čtenáře jen v pár informacích. Když k tomu ještě připočtu věci, která Bianca běžně dělá, a které jsou na začátku knihy úplně vynechány a neuvěřitelný Biančin nezájem o celou věc, je to velice, velice nepovedený zvrat.

Co mě ale celou knihu udivovalo byla Biančina naivita. Víc než, než jako sedmnáctiletá studentka mi připadá jako jedenáctiletá vyjukaná holčička, která se neustále potřebuje držet někoho za ručičku, a to nejen Lucase, ale také svých rodičů, kterí bydlí na Evernightu v bytě pro učitele, a Bianca za nimi neustále chodí, vodí k nim svoje kamarády, a celkově s nimi má velmi přátelský vztah, téměř jako malé dítě.

Akademie Evernight je celkově obyčejná kniha s trochu pozměněnou, ale stejně nepříliš originální zápletkou upír - člověk. Tento díl mi přišel jako něco mezi odpočinkovým a nezáživným čtením. Každopádně svoje klady určitě má, a četla se mi docela dobře. Někdy jsem se ale musela pozastavit a přemýšlet - kurva, co to ta holka dělá?!

Jinak se ale musí nechat, že se dobře čte, poměrně hladce plyne, a na Biancu a Lucase si za chvíli zvyknete docela hladce, i když jsem k Lucasovi cítila docela odpor, ale nechci vám na něj kazit názor, třeba si ho zamilujete =D. Evernight je docela příjemné odpočinkové čtení, kde se nemusíte nějak zamýšlet nad jednáním hrdinů, a navíc to autorka umí udělat i docela zajímavé. Takže na konec... Ano, mám ráda Evernight! :D

Hodnocení: 5/10

Zdroj anotace a obálky: Egmond

Zdroj dopňujících obrázků: weheartit.com, devianart.com