Recenze: Útok z podzemí

11. května 2012 v 16:48 | Flash |  Knihy - recenze
Autor: Roderick Gordon a Brian Williams
Nakladatelství, rok vydání: Fragment, 2012
Počet stran: 304
Vyprávění: Er forma

Myšlenka po přečtení: Stejně bych chtěla nějakého Styxe potkat =D.

Anotace: Dobrodružství Willa Burrowse pokračuje! Styxové se znovu vynořili z Podzemí na Povrch. Pokud jste si mysleli, že Likvidátoři byli odporní, zapomeňte na to. Tentokrát s sebou totiž vzali i své ženy. Jediné, co jim stojí v cestě, je Will Burrows a jeho přátelé. Doutnající spirála chaosu se roztáčí a ne všichni přežijí. Jestli se domníváte, že jste na Povrchu v bezpečí, raději se znovu zamyslete! Pátý díl napínavé dobrodružné série Podzemí.

Příběh

Jako u předchozích čtyř dílů, ani pátá kniha neztráci na čtivosti a hlavně na napětí. Příběh vás pustí a ani chvíli nenudí. Každopádně je kniha za dva dny přečtená, ani nevíte jak. No a nejsem spokojená s koncem. Už aby byla další, protože takový nervák se mi nelíbí.
To byl vlastně asi i záměr autorů, protože všechny knihy ze série mají otevřené konce. Je to přímo nabádání čtenáře, aby sáhnul po dalším díle hned, jak to bude možné. Po pravdě řečeno ale nemám otevřené konce vůbec ráda a byla bych raději za uzavřené. Čtenáře by to určitě neodradilo, a po pokračování by sáhli stejně, už jen ze zvyku.

Postavy

Will Burrows, hlavní hrdina knihy je podle mě skvělá postava. Za všech pět dílů jsem si ho oblíbila, přesto se mi ale z postav paradoxně nejvíc líbí Styxové, protože mají prostě styl =D. A samozřejmě taky Drake. Další postava, kterou si budu pamatovat ještě dlouho po přečtení.

Autoři

Oba dva autory obdivuji už od prvního dílu. Jsou na sérii dva, což je v některých ohledech možná lepší a možná horší, než být jen jeden. Rozhodně to znamená víc nápadů, ale jistě také dá větší práci se shodnout. Přesto ale, jak už to u podobných autorských dvojic bývá, jeden je tahový ten "tahoun", který celý příběh vymýšlí a organizuje. V tomto případě je to podle mě rozhodně Gordon. On také vymyslel samotné téma, když kopal na zahradě a soused ho vyroval, aby se neprokopal do tunelů, který spojoval jeho sklep s kostelem. Vlastně se mu nedivím, že ho tohle téma fascinuje - jsem na tom stejně :D. Tunely a podzemní chodby mě lákají úplně stejně, jako Willa, ačkoliv nejsem takový nadšenec do archeologie.

Obálka, forma

Kniha byla zatím nejkratší (byť jen o pár desítek stran) z celé série, což má za důsledek, že budou čtenáři hladoví po dalším pokračování. Přesto mi ale přijde, že už to autoři ždímou spíš pro peníze, což je škoda. No a obálka, ta mi přijde ze všech nejslabší. Není vyloženě ošklivá, to ne. Skvěle zapadá k ostatním, ale docela mě irituje auto v pozadí a zkrátka se mi líbí nejméně.

Příběh nejen pro děti

Možná se kniha může zdát dětská, také je do takové kategorie řazena, ale myslím, že to vůbec nevadí. Je poutavá i pro starší věkové kategorie, ačkoliv je doplněna i o ilustrace. Ty mi ale nijak nevadily, jsou jednoduché, černobílé, a v textu se mihnou jen párkrát. Nic rušivého, neurazí, ale zároveň ani moc nenadchnou. Raději ponechávám uzdu vlastní fantazii, ale tyto ilustrace jsou dobré doplnění textu, ke knize se to dobře hodí, obzvlášť, když jejich autorem je sám autor knihy Brian Williams. Čtenář tak má úžasnou příležitost nahlédnout spisovatelům do hlavy a vidět jejich představy, což se nám tak často nepoštěstí.

Pocity, dojmy

Celkově bych knihu doporučila všem čtenářům, klidně i 15+, kteří chtějí dobrodružné počtení, ale zároveň nečekají žádné veledílo, protože Podzemí nějaké ty mouchy má. Každopádně je to ale jedna z lehce nadpůměrných sérií, která se rozhodně hodí pro všechny, kteří milují dobrodružsví, záporáky a nějaké ty tajemné tunely =D.

Hodnocení: 7/10

Tímto moc děkuji nakladatelsví Fragment za poskytnutí recenzního výtisku :).
Knihu můžete zakoupit na stránkách Fragmentu, se slevou 15%.