4. července 2012 v 18:15 | Flash |  Knihy - recenze
Nakladatelství: Fragment, 2012
Forma vyprávění: Ich forma (z pohledu Dariny)
Žánr: Sci-fi, fantasy, horor
Počet stran: 264
Anotace: Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím.
Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?
Po Krásných mrtvých není několik týdnů ani stopy. Darině se po Phoenixovi strašně stýská. Snad se vrátí a pomůže jí vyřešit tajemství další záhadné smrti. Je to už skoro rok, co byla Summer zastřelena v nákupním středisku. Podle všeho (a všech) se stala náhodnou obětí šíleného střelce… Něžná zlatovlasá hudebnice s andělským hlasem měla tisíce fanoušků, její píseň Neviditelný o neopětované lásce milovali všichni, nejen studenti ellertonské střední školy. Summer měli všichni rádi, všichni ji obdivovali… Darina musí Summer pomoci stejně, jako pomohla Jonasovi a Arizoně. Jinak její duše nikdy nedojde pokoje.
Neviditelná křídla tlučou, Krásným mrtvým hrozí nebezpečí a čas běží…

Toto je třetí díl v edici Krásní mrtví.

Na Summer jsem se těšila dlouho, stejně jako se teď těším na další díl. Krásné mrtvé mám celkově ráda, tahle série je originální a má něco do sebe.

Darina řeší vraždu své nejlepší kamarádky Summer, ale dostává se do nevýhodné situace: její vrah byl zřejmě jenom nějaký šílenec, který střílel naslepo. Tohle jsem docela prožívala s Darinou, ale já bych to na jejím místě vzdala, protože opravdu nebylo čeho se chytit, a Darina také střílela naslepo (já vím, blbé přirovnání =D). Ke konci už motala několik lidí přes sebe, ale co se mi moc nelíbí je, že to vlastně nikdy nevyřeší Darina sama. Vždycky se musí vrátit s Hunterem do milosti, takže je vlastně celé její pátrání docela zbytečné, protože kdyby do minulosti šli rovnou, nemusela by nic řešit. Tohle mi přijde vážně docela padlé na hlavu, obzvlášť, když už je to ve třetí knize za sebou.
E5bc9436000b8ec64d603524_large

Co se týkalo Summer, možná si už přesně nepamatuju předchozí knihy, ale přišlo mi, že až teď tady autorka vyzvihovala, že byla Darina se Summer nejlepší kamarádka a že jí chybí po Phoenixovi nejvíc. To v minulých knihách tak výrazně zmíněno nebylo, takže mi přijde, že kdyby autorka Summer jakožto Darininu nejlepší kamarádku zmiňovala už v prvních dvou dílech, nevyznělo by to tady jako takové překvapení, jako že si to sem autorka teň nastrčila. Ale možná je to vážně jen tím, že jsem první dva díly četla celkem před dlouhou dobou.

Darina mi přijde celou dobu taková... mimo normální svět. Pořád se upíná na Krásné mrtvé, a jsem vážně zvědavá, jak autorka vymyslela poslední díl, protože tohle mě opravdu zajímá. Vyrovná se s tím Darina? Po pravdě řečeno vážně nevím, vzhledem k tomu, že se Krásní mrtví na začátku dílu nějakou dobu neukázali a ona z toho byla dost na prášky. Vlastně celý ten vztah Dariny a Krásných mrtvých je dost na hlavu. Hunter může cestovat časem, takže se dá lehce zjistit, kdo je vlastně vrah, tudíž mi postava Dariny přijde v otázce jejich vražd dost zbytečná. Ale budiž, chápu to, protože jinak by se k Phoenixovi nedostala, že.

Začínám tak trochu mít pocit, že autorka Darině podsouvá vlastnosti jak se jí to hodí, stejně jako ostatním postavám. Třeba se teď dovídáme, že Summer uměla skvěle hrát na kytaru, všichni ji milovali a obdivovali. To mi teda nevadí, ale potom Darinina škola pořádá na Summeřinu počest konert, a Darina a všichni její kamarádi umí zpívat a hrát? To je trochu... nereálné, zdá se mi.
No a pokud čekáte, že Summer bude další ústřední postavou, mýlíte se. Summer je skoro pořád v pozadí, jako taková tichá složka knihy. Nijak se do vývoje příběhu nezapojuje, jenom někde fňuká. Čekala jsem, že bude víc odvážnější a akční, a ne tak odevzdaná.

Každopádně i když teď koukám, že je to místy na můj vkus moc nelogické, příběh a celá ta myšlenka se mi líbí. Je to taková sladká detektivní zápletka, která bude mít ještě docela zajímavé rozuzlení, tipuji si. Navíc se hezky čte, takže ačkoliv to není žádné veledílo, nebudete zklamaní. Takže celkově dávám:

Hodnocení: 7/10

Tímto děkuji nakladatelství Fragment za recenzní výtisk :).

3 lidé ohodnotili tento článek.